‘İlklerin’ ve ‘en’lerin projesi… Türkiye’nin en hızlı metrosunun son halkası açılıyor
ANKARA (İGFA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul ‘Gayrettepe-Kâğıthane Metro Hattı’ çalışmalarının tamamlandığını belirtti. “Birçok özelliğiyle ‘ilk’lerin ve ‘en’lerin’ projesi olan Türkiye’nin en hızlı metrosu ‘Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nın son halkası olan ‘Gayrettepe Kağıthane’ etabındaki çalışmaları tamamladıklarını duyuran, Bakan Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Erdoğan, hattın iştirakleriyle birlikte 29 Ocak Pazartesi günü İstanbulluların hizmetine açılacağını açıkladığını söyledi.
Uraloğlu, Gayrettepe-Kağıthane Metro Hattı’nın 9’uncu ve son istasyonunun ‘Kağıthane-Gayrettepe sınırı’ olduğunu belirterek, “Gayrettepe-Kağıthane Metro Hattı’nın 3,5 kilometre uzunluğundaki ‘Gayrettepe-Kağıthane’ etabında tamamlanan çalışmalarla, Toplam hat uzunluğumuz 37,5 kilometre.” Kilometrelere kadar çıktı” dedi.
TAKSİM – İSTANBUL HAVALİMANI’NA 41 DAKİKA OLACAK
Bakan Uraloğlu tamamlanan projeyle birlikte; ‘Gayrettepe – İstanbul Havalimanı’ arası yolculuk süresi 30 dakika, Göktürk – Mahmutbey arası yolculuk süresi 38 dakika, Tekstilkent – İstanbul Havalimanı arası yolculuk süresi 45 dakika, Taksim – İstanbul Havalimanı arası yolculuk süresi 41 dakika, Taksim – Göktürk arası yolculuk süresinin 26 dakika, 4. Levent – İstanbul Havalimanı arasının ise 35 dakika olacağını belirtti.
Hizmete girecek Gayrettepe İstasyonu’nun 72 metre derinliğiyle hattın en derin istasyonu olduğunu kaydeden Uraloğlu, “Bu istasyonun inşaatı için 66 bin 577 metreküp beton üretimini tamamladık. 22 bin 824 metrekare kapalı alan inşa ettik.” söz konusu. Bakan Uraloğlu, İstanbul’un en derin metro istasyonu olacak istasyona kusursuz erişim sağlamak için yaya simülasyonları üzerinde çalışıldığını belirterek, “32 yürüyen merdiven ve 8 asansör planladık. Sağladığı hızlı ve konforlu ulaşım imkanının yanı sıra,” dedi. Vatandaşlarımızın dikkatine, sınırımız mimari detaylarıyla da İstanbul’umuza yakışıyor.” “Bu istasyonun hizmete girmesiyle havalimanı metro hattımız Metrobüs ve M2 Yenikapı-Hacıosman metrosu ile entegre olacak, hattın erişilebilirlik fonksiyonu artacak, aynı zamanda Şişli’nin Kağıthane ve Eyüp ilçelerine de bağlanacak. ve Beşiktaş metroyla.” dedi.
TÜRKİYE’DE İLK DEFA BİR METRO PROJESİNDE 10 TÜNEL DELME MAKİNESİ AYNI ANDA KULLANILDI
Bakan Uraloğlu, projenin ‘en iyilerin’ ve ‘ilklerin’ projesi olduğuna dikkat çekerek, “Öncelikle 37,5 kilometre ile tek modül olarak en uzun metro ihalesi oldu. Türkiye’de ilk defa 10 tünel ihale edildi. Bir metro projesinde sondaj yapıldı.” Aynı zamanda TBM makinesi de kullanıldı. Başarılı kazı çalışmalarında gösterilen özen, Türk Mühendis ve personelinin çaba ve çabaları, bu kalibredeki makineler arasında kazı hızında dünya rekorları yarattı. TBM ilerledi; Günde 64,5 metre, haftada 333 metre, ayda 1.233 metre. Kazı rekorlarıyla kazı rekorları kırdık. Saatte 120 kilometre hıza sahip Türkiye’nin en hızlı metro araçları da bu hatta kullanılıyor. Yine ilk kez Aselsan ve TÜBİTAK’ın işbirliği yaptığı sinyalizasyon sistemini, bakanlığımızın desteklediği bir projede yerli ve milli imkanlarla kullanıyoruz. Biz kullandık.” dedi.